Fyzioterapie u dětských pacientů

Velmi specifickým oborem je fyzioterapie novorozenců a kojenců. U miminek je důležité včasné vyšetření (do 2. měsíce věku) nervového systému specifickými testy. Tím se stanoví ohrožení dítěte rozvinutím neurologického postižení. Další vyšetření nám pomohou odhalit eventuální neideálně probíhající psychomotorický vývoj. Díky rané diagnostice můžeme začít s fyzioterapií co nejdříve a výrazně zmírnit následky (DMO, skolióza, neideální zakřivení páteře, nohy do „X“ nebo do „O“, plochonoží, bolesti zad, artrózy kloubů, atd.).

Jinak se pracuje již se staršími dětmi. Zde sledujeme obratnost, šikovnost, frekvenci pádů a úrazů, změny postavení kloubů, postavení pánve a zapojení stabilizace páteře a kloubů, ale i pokračující psychický vývoj (řeč, čtení, psaní…). Pro formování těla jsou důležité růstové spurty, ale také zahájení školní docházky, při nich se masivněji projeví svalové dysbalance, objeví se bolesti. I u starších dětí není radno „počkat co to udělá“, jelikož se mohou vytvořit různé deformity a nevratné poruchy, které si dítě s sebou nese do dalšího života.

U nás vaše děti dostanou špičkovou péči a je to jedna z nejcennějších věcí, kterou jim můžete do života dát.

U dětí nejčastěji řešíme

• diagnostika psychomotorického vývoje novorozenců a batolat
  • zhodnocení odlišného vývoje pohybového systému
  • poradenství v oblasti psychomotorického vývoje dětí